Her på Boosted-redaktionen hylder vi alle bilombygninger – og dog. For noget af det burde straffes med døden.
Selv indenfor bilernes verden findes der ting og sager, som absolut ikke bør blandes. Særligt en Honda NSX og Ferrari La Ferrari (ja, navnet er stadig åndssvagt).
Navnet på skabningen her er Venenza, og i det mindste er det bedre end LaFerrari. Men så er det også småt med positive gloser herfra. Faktisk er det umuligt at sige noget pænt om bilen. Lidt trist. For ifølge sælger har det taget hele tre år at bygge denne Honda NSX om til ukendelighed.
LÆS OGSÅ: TEST: Hvor meget effekt tager en katalysator?
Skal vi alligevel sige noget positivt om uhyret her, må det være, at man har bibeholdt det oprindelige NSX-interiør og den tre-liters V6’er fra samlebåndet i Japan anno 1992. Men annoncen besvarer ikke alle de andre spørgsmål, der rejser sig i vores hoveder. Primært: Hvorfor?!
Nok fordi man kan. Når det så er sagt, så tjek lige prisen en gang. 110.000 dollar. Eller små 700.000 danske kroner. Men okay, det får du ikke meget LaFerrari for. Og selv fine Honda NSX af første generation render også derop af.
At den vilde kitcar så ovenikøbet har fundet en ny ejer til den pris, er nok det største mysterium.