Tyskerne skærer dog ikke helt så mange cylindre af blokken, som man har gjort i eksempelvis C63 AMG.
Ifølge kilder tæt på fabrikken i Affalterbach arbejder AMG intenst på at skære cylindre af den kommende topmodel af E-Klassen. Til gengæld for en hybrid-pakke. Det skriver Autocar.
LÆS OGSÅ: Fik stjålet nummerplade – det kostede 765.000 kr i bøde
Mediet citerer kilder for, at AMG arbejder på en 3-liters rækkesekser med dobbelte turboer. Dertil skal lægges en mindre hybridpakke som leverer ‘mere end 200 hestekræfter’. I alt vil den nye E63 AMG have 700 hestekræfter ‘eller mere’, siger kilderne.
Den omfattende elektrificering er Mercedes måde at holde forbrændingsmotoren i live på. Omend E63 AMG-kunder fremover ikke skal forvente at kunne klare samtlige ture på strøm. Faktisk, siger kilderne, er der bare tale om et batteri på 6,1 kWh. Meget taler desuden for, at Mercedes udstyrer den mindre potente E 53 AMG med en udgave af samme motor.
Tabt til BMW på forhånd?
Den kommer dog først efter E 63. Insidere hævder over for Autocar, at bilen får 510 hestekræfter. Den nu pensionerede E 53 havde 453 hestekræfter fra en 3-liters rækkesekser.
Altså den som Mercedes nu lader AMG bruge i E 63 også. Dermed ser det ud til, at Mercedes har tabt til konkurrenterne fra Bayern. Og det allerede på forhånd. Den kommende BMW M5 beholder nemlig V8-motoren. Den rygtes klar med 800 hestekræfter takket være en mindre hybridpakke.