Det er ikke første gang, ABT kæler for Audi RS6 C7 – nu er der bare sat strøm til V8’eren
Noget tyder på, at vi slet ikke skal være så kede af det, over at strøm gør et hurtigere og hurtigere indtog på bilscenen.
Flere skal bare gøre som ABT. Tunerne fra Kempten i Tyskland har nemlig lagt ekstra ‘tryk’ på bagerste aksel med en elmotor.
LÆS OGSÅ: SÅ LANGT SKAL EN ELBIL KØRER FOR AT VÆRE MERE MILJØRIGTIG END DIESEL
Sammen med den fire liters biturbo-ladet V8’er spurter ydelsen altså fra de oprindelige 605 hestekræfter i Audis egen performance-udgave af RS6’eren. ABT’s elektrificerede uhyre har nemlig hele 1.018 hestekræfter og 1.291 newtonmeter
Når forbrændingsmotoren arbejder sammen med batteripakken, bryder helvede løs. 0-100 kilometer i timen overstås på 3.3 sekunder. Samtidig taber supertyskeren ikke trykket, før speedometeret fortæller, at bilen bevæger sig 320 kilometer i timen.
LÆS OGSÅ: MILJØKRAV – NU MÅ SEAT LEON CUPRA IKKE HAVE 300 HK
Sammenlignet med ABT’s udgave af RS6’eren med den rene V8’er-forbrændingsmotor er hybriden 0,4 sekunder hurtigere fra 0-100 kilometer i timen. Ligesom den rene benzinbil er begrænset til 250 km/t.
For at RS6-E ikke letter fra vejen, har ABT tvunget den tættere på asfalten med en gevindundervogn fra H&R. Dog er der stadig plads til de 21″ store hjul.
Kan bilen så købes? Ikke endnu. Desværre. Lige nu er RS6-E nemlig stadig i koncept-fasen. Men, oh f***, den bliver vild, når nogen slipper den løs sådan for alvor.