Den kendte tyske tuner har kastet sig over den BMW-baserede Toyota Supra
Og det både over og under kølerhjelmen. Men egentlig burde det ikke komme som den større overraskelse, at AC Schnitzer har set på Supra’en, eftersom den japanske sportsvogn mestendels består af BMW-dele.
Hvis vi begynder under hjelmen, så har AC Schnitzer skruet lidt flere muskler ud af den tre-liters rækkesekser. Helt præcist har man hævet ydelsen fra 340 hestekræfter til 400 styk.
Men det er momentkurven, der virkelig nyder godt af tuner-kigget. Momentet er nemlig vokset fra 500 Nm til 600 Nm. Hvor meget det rykker ved tiden fra 0-100 km/t, har AC Schnitzer dog ikke sagt noget om.
Til gengæld har de fået Supra’en til at lyde af mere. Men til forskel fra de fleste eftermonterede udstødningssystemer, spiller AC Schnitzers sammen med Supra’ens originale partikelfiltre.
LÆS OGSÅ: Lego driller Tesla – Denne Cybertruck går ikke i stykker
Den nye Supras udseende deler stadig vandende, men de tyske tunere har ikke være tilbageholdene med deres egne forslag. Bl.a. har bilen nu fået en ret så massiv hækvinge i kulfiber. Det fjerlette materiale kan også udgøre kølerhjelmen og den forreste splitter.
Det er bare et spørgsmål om at sætte de rigtige – og sikkert møgdyre – krydser på ordresedlen. En ting er sikkert, havde vi pengene, havde vi sørget for at få de nye 20″ alufælge med som noget af det første.
Nu er spørgsmålet bare, hvornår den næste traditionelle “BMW-tuner” melder sig i Supra-legen. Manhart, G-Power, Alpina, Dinan?!