Bilen har ikke engang haft danmarkspremiere endnu
Men det er tunerne da heldigvis også ligeglade med. For som med de forrige syv generationer, skal den ottende Golf-model i rækken nok blive en ombygningssucces.
Også når de mere rappe GTI-og R-modeller ruller ud på vejene.
Men indtil det sker, må vi ‘nøjes’ med den trecylindrede én-liters motor, og den lidt større 1.5-liters EVO-motor med fire cylindre. I hvert fald hvis det skal være med benzindrift.
LÆS OGSÅ: Christian ejer verdens måske vildeste Passat
Brændstof-type holder heldigvis ikke diverse tunere fra at gå i krig med en ny bil. Bilstein har allerede fundet ud af at skrue en luftundervogn sammen, der smider den nye tysker heeelt i kælderen.
Det samtidig med at der er plads til Rotiform CVT-fælge i massive 8.5×20″. Med centermøtrik har fælgene har et nærmest Porsche-lignende design.
Det lover godt for ombygningsmulighederne af den nye Golf-vogn.