Annonce:

Alt du skal vide om turborenovering

Det giver ofte god mening at renovere en turbo, hvis de vitale dele så som turbinehus, lejehus, aksel, kompressor hus/hjul og bagplade er intakte.

Annonce:

Turbo DK har i årevis fulgt med i udviklingen af turboladere og specialiseret sig i at renovere og opgradere originale turboer. Og de ser og hører mange, der ikke analyserer på, hvorfor deres turbolader er gået i stykker.

Hvad?
Det sker, at folk køber en ny turbo eller en ombytter. Efter monteringen risikerer det oprindelige problem dog at dukke hurtigt op igen. Dermed står du inden for kort tid i samme situation som før. Hos Turbo DK får du en diagnose på, hvad der er været årsagen til, at din turbolader er gået i stykker.

Hvorfor en gennemgang?
Kommer du til TurboDK med et ønske om at få renoveret eller udskiftet en turbolader, er analysen én af de ting, du får gratis med. Turbo DK adskiller turboladeren, undersøger og analyserer årsagen til havariet/fejlen, så du hos Turbo DK IKKE havner i samme problem igen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Turbo DK tager kun 400.- kr. eks. moms for at gennemgå og udføre diagnose af en turbo. Beløbet bliver ikke faktureret ved en renovering eller ved køb af ny turbolader.

For at kunne følge med på den seneste teknik i turboer til de nyeste biler har Turbo DK investeret i udstyr til flowtest, justering og afbalancering, som gør dem førende inden for turborenoveringer blandt alle mærker.

Mange nye biler kommer med hybrid-turboer, som har indbygget ladetryksstyring og waste gate. Hertil kommer en ekstrem fintfølende justering og kalibrering, som er altafgørende for, om din bil vil kunne køre optimalt med turboen. Kalibreringen kræver en flowtest, som klares via en Turbo Technics-flowbænk.

Her kan turboens flow meget præcist følges under justering og kalibrering. Det giver et perfekt resultat og den optimal effekt. Turboen på billedet ovenover kører med vacuum-forstilling. Men mange nyere turboer har elektronisk forstilling, og her har Turbo DK også det nyeste grej til at klare opgaven.

Læs mere efter videoen:

Afbalancering er en yderst vigtig brik i en effektiv turbo, og her er der mange måder at gøre det på. Turbo DK gør tingene grundigt og har indkøbt noget af det fineste grej på markedet. På billedet ovenfor ses den mindste afbalanceringsbænk, som kan rotere turboen op til 10.000 omdrejninger/min.

For mange renoveringsfirmaer er dette nok. Men Turbo DK bruger den kun til at afbalancere det ‘grove’ på turboen. Derefter kommer turboen over i en CIMAT-maskine. Det er specielt her, Turbo DK skiller sig ud. Det er også på den måde, at firmaet i mange tilfælde sikrer højere præcision end standarden.

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce

CIMAT er toppen inden for udstyr til at afbalancerer turboer. Maskinen kan spoole en turbo op over hele 200.000 omdrejninger/min. Det sikrer, at afbalanceringen foregår gennem hele omdrejningspekteret. Nogle turboer kører endda baglæns. Altså mod uret. Og her kan CIMAT-maskinen også være med.

Læs mere efter annoncerne:
Responsiv Iframe

Udover reparation og renovering af turboer, fungerer Turbo DK også som et hvert andet værksted. Så de også klarer total-løsninger af enten reparation og/eller optimering af motor, motorstyring, chiptuning mm. på alle typer biler. Så behøver du kun komme et sted med din bil, din turbo og eller din motor.

Du behøver ikke altid ny turbo hvis der er problemer med “VNT”
Variable turboer (VNT) kan ifølge producenten ikke renoveres, da VNT-systemet er meget fintfølende over for fejljusteringer, skævheder og andre former for afvigelser fra normen.
 Men som et af de eneste steder i Danmark har TurboDK investeret i en avanceret VSR-afbalanceringsmaskine, som gør at de kan tilbyde en test af din VNT-turbolader. Derfra kan din bils turbolader renoveres og testes. Det sikrer dig flere kilometre samt penge sparet i forhold til køb af ny turbo.

Da TurboDK er et af de eneste værksteder i Danmark, der har en avanceret VSR-afbalanceringmaskine, som skal bruges for at kunne afbalancere VNT, kan de tilbyde at køre en test af din VNT-lader i deres VSR-anlæg efter rensning og rengøring.

Læs mere efter annoncen:

Derved sikres det, at turboen fungerer optimalt.

 

 


Besøg vores annoncør:

Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks største bilmedie med over en million unikke brugere og over syv millioner sidevisninger hver måned.
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også