En undervognsbehandling er endt med at koste undervognscenteret 50.000 kroner, fordi en ekspert har fundet alvorlige fejl i arbejdet.
Det er ikke alle undervognsbehandlinger, man som bilejer skal stole på. Det kan en Skoda Enyaq-ejer formentlig skrive under på efter at have fået medhold i Ankenævn for biler.
Skodaen er nemlig så dårligt undervognsbehandlet, at der uden en afhjælpning af problemet ville være fare for fremtidige reparationer på bilen, konkluderede en sagkyndig.
Hele balladen opstod, da Skoda-ejeren efter undervognsbehandlingen kørte bilen til kontrol hos FDM.
Det skriver Motor-magasinet.
Interesseorganisationen konkluderede, at bilens orange højvoltskabler og elmotorer var oversprøjtede. Og at det var i strid med Skodas anbefalinger. På et mærkeværksted lød beskeden, at det ville koste tæt på 30.000 kroner at rette op på fejlen.
En afretning af bilen, som undervognscenteret havde tilbudt, ville ikke kunne rette op på fejlen, sagde den sagkyndige, som så på bilen, da sagen havnede i Ankenævn for Biler.
Efterfølgende har Skoda-ejeren fået ret i sin klage. Hvilket betyder, at undervognscenteret skal betale de knap 30.000 kroner for udskiftning af strømkablerne. Ligesom der skal betales 19.000 kroner ekskl. moms i klagegebyr og 3.200 kroner ekskl. moms for den sagkyndiges vurdering.
I Ankenævn for Biler har de også noget, der hedder et Udhængsskab. Her hænger man kort og godt bilforretninger, værksteder og importører, der ikke følger nævnets afgørelser, ud til tørre.
På den liste optrådte en meget kendt bilforhandler, indtil han gik konkurs. Og det samme gør kun én bilimportør. Læs mere om det her.