Flere elbilejere har fået absurd store strømregninger sommeren over. Arthur Kuijper betalte 3.500 kr. for at tanke 100 kilometers strøm til sin Audi.
Som elbil-ejer er det ikke uden betydning, hvilken ladestander man vælger på farten. Det har Arthur Kuijper lært på den hårde måde.
Han har nemlig betalt 480 euro eller hvad der svarer til 3.500 kroner for 100 kilometers strøm til sin Audi e-tron.
Det fortæller han til avisen AD.
Arthur Kuijper, der havde taget turen fra Holland for at holde ferie, siger til avisen, at han føler sig snydt af de skyhøje strømpriser.
LÆS OGSÅ: EU vil forbyde benzinbilen med e-fuel, advarer BMW
Problemet har bilister i både Tyskland, Østrig og andre som Arthur Kuijper i Frankrig klaget over denne sommer. Det hele bunder i, at det er svært at gennemskue, hvad strømmen til elbiler egentlig koster de forskellige steder.
Særligt på hoteller og ved campingpladser i rundt om i Europa kan prisen være svært i det hele taget bare at få øje på. Og det er, hvad der har ramt bilister som Arthur Kuijper.
For den hollandske Audi-ejers vedkommende er han blevet bonnet for den ekstremt dyre strøm på en campingplads i de franske Pyrenæer. Og det er der en helt særlig årsag til, mener det hollandske svar på FDM, ANWB.
– I næsten alle tilfælde er taksten per kilowatttime ikke særlig høj.
– I stedet opkræves der høje tidsrelaterede takster. At lade bilen op på hotellet natten over kan sagtens blive dyrere end selve overnatningen, siger organisationens talsmand Sanne Over.
Bilister på kør-selv-ferie er bestemt ikke de første, der klager over, at strømmen til elbilerne efterhånden er virkelig dyr.
Norske NAF har for nylig dokumenteret, at strømmen fra visse ladestandere til elbiler nærmer sig prisen på diesel. Læs mere om den sag her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!