Selvom det vil give et Formel sæde til en tysk kører, afviser Audi på nuværende tidspunkt, at man taler med Mick Schumacher.
Selvom om Haas skrottede ham, betyder det ikke, at Mick Schumacher har kørt sit sidste Formel 1-løb. Om det så kan blive til mere end reserve-tjansen for Mercedes og McLaren, er straks et andet spørgsmål.
LÆS OGSÅ: Salget af elbiler er kollapset – uden statsstøtte er de skrøbelige
Og selvom det ikke er det samme, som at døren er lukket, afviser Audi, at man taler med den unge Mick Schumacher. I hvert fald er der ikke noget konkret på bordet mellem parterne.
Audi, der allerede har købt sig ind i Sauber F1, træder ind i sporten i 2026 som et fabrikshold med egen motor. Men overfor Der Spiegel afviser Audis administrerende direktør Markus Duesmann, at Mick Schumacher er mere inde i noget billede end nogen anden kører.
– Lige nu taler vi med mange forskellige aktører. Alt fra kørere til teamchefer, siger Duesmann til avisen.
Direktøren indrømmer dog, at tanken om en tysk kører i en delvist tysk team er lokkende.
– Selvfølgelig vil en tysk kører være interessant for os. Ligesom det vil være interessant for vores moderselskab (Audi AG i Tyskland, red.). Men det (at have en tysk kører) er ikke noget krav fra vores side, siger direktøren.
Duesmann: “Vi gør det ikke for sjov”
Samtidig understreger Markus Duesmann, at Audi ikke går ind i Formel 1 for sjov.
– Tanken om bare at være med, som man kan have under De Olympiske Lege, er ikke nok for os. Vi kører Formel 1 for at vise, hvad vi kan.
– Vi har gjort alt, hvad vi kan, for at vinde, i de ting vi før har deltaget i. Og indtil videre er det lykkedes, siger Duesmann.
En tysker, der dog længe har været rygtet til Audi, er Sebastian Vettel. Den firedobbelte VM-vinder forlod godt nok Formel 1 sidste år. Men allerede dengang sagde Aston Martins Fernando Alonso, at han var overbevist, om at Vettel gør comeback. Flere har siden kædet den i dag 35-årige tysker sammen med netop Audi.