Den tyske tuner ABT Sportline har gjort den lille Audi RS3 endnu mere ond at se på. Nu hedder den RS3-R.
Du ved, det bliver godt, når en tysk tuner er nødt til at tilføje et ekstra bogstav til modelnavnet. Altså for at beskrive galskaben. Desværre betyder RS3-R ikke, at ABT har rodet med motoren.
Riigeligt til hverdagsbrug
I hvert fald ikke i denne omgang. På den anden side burde 400 hestekræfter og 500 Nm fra en 2,5-liters rækkefemmer med turbo være mere end rigeligt til de fleste bilisters hverdagsbrug.
LÆS OGSÅ: Advokat forklarer – Derfor krænker en konfiskeret bil IKKE ejendomsretten
Når det så er sagt, ser RS3-R virkelig ond ud. Måske fordi hjulene er vokset til massive 20″. Og det endda uden at det trække vægten op. Hjulene er nemlig fremstillet af noget særligt, let aluminium. Det samme kan man ikke sige om undervognen, men den sørger alligevel for, at RS3’eren er kommet 24,9 millimeter tættere på asfalten. Altså foran. Bagenden er sænket med hele 29,9 millimeter.
Alt det kulfiber en RS3 fortjener
Det vilde er, at det er med andre fjedre. Skal bilen være endnu lavere, har ABT en komplet justerbar gevindundervogn på programmet. Den koster selvfølgelig ekstra. Hvilket også er tilfældet for aero-pakken. Til gengæld rummer den alt det kulfiber, sådan en RS3’er fortjener.
Her er både en ny underlæbe, spejlkapper og en diffuser i det fjerlette materiale. Bare for at nævne noget af det.
Den dårlige nyhed? Den finder vi inde i kabinen. Her fortælle en lille alu-plade nemlig, at der kun skal bygges 200 eksemplarer af RS3-R. Og det er ikke alt. For de heldige ejere skal væbne sig med tålmodighed. ABT begynder nemlig først at sende delene ud til ombygningen i begyndelsen af næste år.