Via Facebook har en dansk bilforhandler likes, delinger og kommentarer. Men det var med ulovlige konkurrencer.
Den danske bilforhandler Daniel Kastberg Andersen er særdeles aktiv på Facebook. Det er bare ikke altid, at han holder sig inden for lovens rammer på det sociale medie.
Det kan Dagbladet Holstebro-Struer nu afsløre.
Bilforhandleren har flere gange udloddet gratis biler via sin Facebook-profil, hvor han har fået over 107.000 følgere.
Ifølge avisen, der har talt med en digital rådgiver om bilforhandlerens praksis, er flere af konkurrencerne dog ulovlige.
Mediet henviser især til én konkurrence om en ældre Mercedes, der nåede at få mere end 7.000 likes, 5.000 delinger og 11.000 kommentarer, før bilforhandleren stoppede udlodningen, da avisen gik ind i sagen.
Samme medie kan også fortælle, hvordan en kunde hos Kastberg Biler føler sig snydt af forhandleren efter et køb af en brugt Opel Corsa.
I en Facebook-video fortæller Kastberg Biler, at konkurrencen – hvor den ældre Mercedes E-Klasse blev udloddet, nu er væk.
– Det er den, fordi vi er blevet kontaktet af diverse journalister, eksperter og jeg skal komme efter dig, der mener, at vores konkurrence er ‘ih åh så ulovlig’.
Bilforhandleren mener ikke at have gjort noget ulovligt. Og i samme video siger Daniel Kastberg, at der ‘højst sandsynlig’ bliver lavet en ny konkurrence om den samme Mercedes.
– Jeg synes bare, det er træls, at man ikke bare kan få lov til at give en gratis bil væk, siger forhandleren i videoen.