May Mobility, der lever af at udvikle selvkørende teknologi til biler, har i denne uge måtte meddele 13 procent af sine ansatte, at de skal finde nyt arbejde.
Det er hårde tider mange steder, også i bilindustrien. Herhjemme skærer bilimportørerne kraftigt ned på antallet af forhandlere, og bilmærker bliver fyret og forsvinder helt fra landsdele.
På den anden side af Atlanten hører fyringer til dagens orden. Og nu må endnu et bilfirma meddele, at der skal skæres ned.
Ovenikøbet kraftigt. May Mobility, der lever af at udvikle selvkørende teknologi til biler, har i denne uge fortalt 13 procent af sine ansatte, at de ikke længere har noget job.
Det skriver avisen The Detroit News.
– Vi sørger for kompensation, sundhedsforsikring og andet, der kan hjælpe de ramte kolleger videre i karrieren, lyder det fra May Mobility.
Virksomheden er langt fra blandt verdens største. De 13 procent svarer til 40 stillinger. Men det er bare den seneste fyringsrunde i en hårdpresset bilindustri.
LÆS OGSÅ: 4.000 biler fra Fisker undersøges for ny kritisk fejl
Og der kan være flere på vej. Senest er Ford nået til enighed med en fagforening i Tyskland. Aftalen betyder, at 3.500 ansatte på Saarlouis-fabrikken i Tyskland mister deres job i 2025.
Til den tid vil den sidste Ford Focus være bygget. Ford ved dog endnu ikke, hvad der skal ske med fabrikken. Sidste år sprang en køber nemlig fra i sidste øjeblik. Læs mere om det her.