En Ferrari-ejer hævder, at bilmærket ikke har gjort nok for at udbedre et problem, som de fleste af mærkets biler har haft siden 2004.
Ferrari har vidst, at der var noget galt med bremserne i stort set alle mærkets biler de sidste 20 år. Alligevel har mærket ikke gjort nok for at afhjælpe problemet.
I hvert fald ikke hvis man spørger 458 Italia-ejeren Iliya Nechev. Selvom hans bil ikke er 20 år gammel, mener han, at Ferrari har haft det problem, som hans bil også lider af, lige siden 2004.
Og værre endnu har Ferrari ikke gjort nok for at udbedre fejlen på bremserne, selvom biler som netop 458 Italia har været tilbagekaldt netop på grund af det.
Det skriver Bloomberg.
LÆS OGSÅ: Det kostede 116.000 kroner at fjerne Pernilles Ford ulovligt
Til mediet forklarer Ferrari-ejeren, at han eksempelvis har været uden bremser ved et skarpt 90-graders sving. For at komme ned i fart måtte han geare bilen ned.
Ifølge Nechev har en Ferrari-forhandler forklaret ham, at det er normalt. Og ser man på Ferraris tilbagekaldelser, burde mærket da også udmærket kende til problemet.
Alene i USA tilbagekaldte mærket i 2022 over 23.500 biler på grund af det bremsesvigt, som Iliya Nechev nu sagsøger for. Også biler i Tyskland, Japan og så langt væk som i Kina måtte en tur på værksted.
Dengang mente Ferrari, at der var noget galt med en række bremsevæskebeholdere. Nærmere bestemt en lækage i låget på beholderen. Men det er ikke hele sandheden, mener Nechev.
I stedet hævder han, at bilen først kunne bremse ordentligt igen, da hovedcylinderen blev skiftet ud med en ny. Men det, siger bilisten, fortalte Ferrari altså ikke noget om.
At tilbagekaldelser, der egentlig skulle rette fejl, i sig selv kan blive til en fejl, er ikke noget nyt. Tidligere på måneden kunne Boosted fortælle, at Kia nu må tilbagekalde den samme elbil to gange. Også i Danmark.
Første gang bilerne blev tilbagekaldt var i 2020. Her skulle Kia fikse et problem, som gjorde bilerne i stand til at trille af sig selv. Det lykkedes bare ikke. Læs mere om sagen her.