Forklaringen er dog ikke ekseptionel god ‘brændstoføkonomi’.
Det er først i 2030, at Rolls-Royce skal være helt elektrisk. Siger de selv. Men de BMW-ejede englændere har allerede én elbil i modelprogrammet.
Den er ikke bare dyr og noget visse kunder aldrig får lov at købe igen (læs mere her, red.). Bilen, der er døbt Spectre, skal formentlig heller ikke lades mere end én gang om måneden.
Det er dog ikke, fordi bilen kører enormt langt på én opladning. Faktisk kan det ikke blive til mere end 420 kilometer mellem ladestanderne, viser de første officielle tal.
Nej, ifølge CarBuzz er forklaringen slet ikke relateret til batteriet. Det handler derimod ‘bare’, om at den typiske Rolls-Royce-kunde har en hel flåde af biler.
LÆS OGSÅ: Ny undersøgelse slår fast: “Her er danskerne værst til at køre bil”
Selv anslår mærket, at den gennemsnitlige Rolls-Royce-ejer ikke tilbagelægger mere end 5.000 kilometer i sin bil. Og ifølge CarBuzz svarer det til, at en Spectre ser en ladestander én gang om måneden.
Måske er mellemrummet endnu større end det. Rolls-Royce tilbyder da også både hjemmeladere og landsdækkende, ladeaftale med gratis strøm til de kommende Spectre-ejere. I hvert fald i USA.
På den anden side manglende det da også bare i en bil til 2,8 millioner kr. Og ja – det er helt uden danske afgifter.