Tilbage i februar blev det meldt ud, at 300 ansatte skulle fyres, da Sono Motors opgav at bygge biler.
Forhåbningerne var store. Det samme var faldet, da Sono Motors i vinter måtte melde, at de indstillede planerne om at bygge en solcelle-drevet elbil.
Det selvom det tyske mærke faktisk havde fået EU-midler til at holde liv i driften. Forud for punktummet for bilproduktion var gået en tid, hvor stifterne af mærket tiggede offentligheden om penge til driften.
Det bruge de brødebetyngede stiftere bl.a Facebook. Med ordene ‘vi har svigtet’ fortalte de om Sono Motors svære situation.
Men i dag insisterer Sono Motors altså stadig på, at der er liv i foretagendet. Med jævne mellemrum sender tyskerne pressemeddelelser ud.
LÆS OGSÅ: Kontroversiel værkstedskæde har igen million-underskud
Nu forlyder det, at man udelukkende vil fokusere på solcelle-teknik. Efter konkursen lød det fra mærkets stiftere, at man havde ‘bevist’, at solcellebilen virker.
Men bilen, der gik under navnet “Sion”, kom altså aldrig på vejene. Det gjorde en vanvittigt dyr hollandsk bil heller ikke. Heller ikke selvom den blev kaldt verdens mest ‘aerodynamiske personbil’. Læs mere om mærkets konkurs her.