Annonce:

Bilmærker bakker op om EU-forbud mod biler fra 2035

En række europæiske bilmærker vil ikke protestere over, at EU forbyder alle nye diesel og benzinbiler i 2035. Det siger formanden for ACEA-organisationen.

Annonce:

Der bliver ingen protest fra de europæiske bilmærkers organisation ACEA, når EU efter planen forbyder alle nye fossilbiler i 2035.

Det fortæller formanden for organistionens formand og chefen for Renault Group Luca de Meo på Geneve Motor Show i denne uge.

Det skriver Reuters.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

De bilmærker, som er med i organisationen, mener ifølge de Meo, at det er ‘mere end ladsiggørligt’ at leve op til forbuddet mod salget af nye benzin- og dieselbiler i 2035.

LÆS OGSÅ: Dansk Le Mans-hold er lukket ned

Desuden fortalte Luca de Meo, at det ikke er op til ACEA’s medlemmer at argumentere mod lovgivning og regulering.

– Et forbud mod fossilbiler i 2035 er muligt, men de rette betingelser skal være på plads, uddyber de Meo.

Og han er langt fra den eneste bilboss, der har krævet, at EU gør noget. Ikke for bilisterne med for bilmærkerne.

Læs mere efter videoen:

Hos Volkswagen benyttede man en konference Berling til i markante vendinger at forlange støtte til elbilerne fra regeringernes side.

På en konference i Berlin valgte chefen for Volkswagens samarbejdsudvalg Daniela Cavallo at lange kraftigt ud efter især den tyske regering.

Hvis ikke der kommer nogle euro på bordet, frygter chefen for samarbejdsudvalget nemlig, at den tyske bilindustri ikke vil kunne nå målet om 15 millioner elbiler i Tyskland inden 2030.

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce

– Politikerne skal også støtte det (elbilerne, red.). Ikke kun lave retningslinjer, lød det fra Daniela Cavallo mandag i denne uge.

Tilbage hos ACEA har man dog ikke nødvendigvis opbakning til de Meos udmeldning fra alle bilmærker med europæisk tilstedeværelse.

Læs mere efter annoncerne:
Responsiv Iframe

Eksempelvis valgte Stellantis, der er verdens fjerdestørste bilkoncern, og kinesiske Volvo Cars at forlade organisationen i 2022. Netop fordi partnerne ikke kunne blive enige om én klimastrategi.

Læs flere nyheder fra og om bilindustrien lige her!


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også