Annonce:

Bilmærker “vidste” at interessen for elbiler ville falde

I modsætning til konkurrenterne har en række japanske bilmærker ikke travlt med at træde på bremsen, når det kommer til elbiler. De vidste nemlig, det ville ske.

Annonce:

En række japanske bilmærker hævder nu, at de kunne se ind i fremtiden. Altså lige indtil der hvor bilindustrien er nu.

Nemlig en situation, hvor interessen for elbiler er faldet markant. Faktisk så markant, at en række bilmærker nu fortryder deres planer om elbiler.

Eksempelvis sagde Mercedes’ øverste direktør nu, at det varer mange år før, elbilen kan konkurrere med fossilbilen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Den opbremsning kommer dog ikke bag på en række japanske bilmærker. I hvert fald lyder det nu fra både Subaru, Nissan, Honda og Mazda, at man ikke er overrasket over udviklingen.

LÆS OGSÅ: Ny undersøgelse afslører de mest fejlfyldte elbiler

– Det er kunden, der bestemmer elektrificeringens hastighed. Det er ikke et marked, der vokser lineært. Ikke i en lige linje.

– Det vil gå op og ned. Men i det lange løb vil markedet vokse, siger Stephan Ma, der er Nissans økonomidirektør.

Samme holdning har Mas direktørkollega hos Honda. Og det samme siger Subarus vicedirektør, Tomoaki Emori.

Læs mere efter videoen:

Det skriver Bloomberg.

Hos Toyota vil man heller ikke bremse sine planer om elbiler. For elbilerne kommer. Men i lighed med de japanske konkurrenter mener Toyota, at det er bilisterne og ikke regler, der skal bestemme, hvad der kører på vejene.

Læs flere nyheder fra og om bilindustrien lige her!

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også