Lav vægt er stadig superbilsproducenternes største prioritet, og det er svært at forene med en elbil.
McLaren lever af at bygge superhurtige biler. Men det engelske mærke har ikke en superbil på gaden før 2030. I hvert fald ikke, hvis den skal køre på strøm.
Det fortalte mærkets administerende direktør Michael Leiters for nylig i et interview til Automotive News.
Det hele bunder ifølge Michael Leiters i et spørgsmål om vægt. Elbiler er simpelthen for tunge.
– Jeg forventer ikke, at der kan bygges rigtige superbiler på teknologien (elbilen, red.) før dette årti er slut, opsummerede Michael Leiters.
LÆS OGSÅ: Danske Henrik Fisker taber milliarder på at bygge elbiler
Det er ikke første gang, Michael Leiters omtaler elbilers vægt som et problem. Faktisk er den nye udmelding fra McLaren i store træk en gentagelse af en pointe fra et andet interview tilbage i august.
Her fik Michael Leiters sagt, at det er vigtigt at få batteriernes vægt markant ned, hvis elektriske superbiler skal gøre sig håb om noget som helst.
Et er McLarens planer og håb for fremtiden, noget andet er mærkets akutte pengemangel. McLaren er nemlig stadig ikke en forretning der giver overskud.
Det heller ikke selvom det nu er 12 år siden, McLaren efter en pause på hele 13 år igen begyndte at bygge gadebiler.
Så sent som på årets Goodwood Festival of Speed, der fandt sted i juli, talte McLaren-cheferne om nødvendigheden af sorte tal på bundlinjen. Det kan måske komme, hvis McLaren bygger en SUV. Men det er en helt anden artikel.