Liberty Walk. Enten hader eller elsker man den japanske ekstrem styling. Her er det ‘gået ud over’ noget så klassisk som en Ferrari Testarossa.
En Ferraris linjer rør man bare ikke ved, eller gør man? Det er spørgsmålet, du kan overveje, når du har læst denne artikel færdig. For japanske Liberty Walk er gjort netop det – altså rør ved en Testarossa.
Og det temmelig meget endda. Bevares, V12-ikonet fra 80’ernes Maranello er genkendelig. Men der blevet brug for meget mere af Ferraris rosso corsa-røde lak.
Og så ikke alligevel. For de massive skærme er tro mod konceptet nittet på, og den sorte grundfarve er der ikke gjort meget ved. Faktisk har den bare fået lov at stå.
Du kan også ‘bare’ købe skærmene
Noget andet er, at Ferrari nu er skudt så meget i knæene, at den – uanset hvor ny og uden bump asfalten er – må skrabe på. Og så har vi slet ikke nævnt de voldsomt brede konkav-fælge.
Ifølge annoncen har bilen blot kørt 13.000 kilometer, og så har den noget, som ingen anden Testarossa har. I hvert fald ikke fra fabrikken. LED-forlygter. Hvad bilen så skal koste? Altså, det ved vi ikke. Eller også er vores japanske bare virkelig dårligt. Svaret skal nok findes et sted derimellem – for der står i hvert fald ikke noget om pris.
Men du kan få en idé om det ved at besøge Libertys-hjemmeside. Her har man nemlig de tilsvarende dele til Testarossa-udviklingen 512TR på lager. Alene skærmene for sig løber op i 6.830 dollar. Men dagens vekselkurs er det lige knap 50.000 danske kroner.