Der er ingen pointe i en produktion af elektriske motorcykler, fordi de simpelthen ikke er konkurrencedygtige, siger BMW Motorrads direktรธr Markus Flasch.
Der bliver ikke noget af en elektrisk BMW-motorcykel. I hvert fald ikke i denne omgang.
Den beslutning har chefen for mรฆrkets motorcykel-afdeling, Markus Flasch, taget. Dermed er konceptet Vision DC Roadster kylet i skraldespanden.
Da BMW for nylig prรฆsenterede et andet koncept pรฅ to hjul, R 20, ved Villa dโEste i den italienske hovedstad Rom, forsvarede Flasch sin beslutning.
โ Der er en logisk og en fรธlelsesmรฆssig side af svaret.
LรS OGSร : Disse elbiler er totalt forsvundet โ hvor blev de af?
โ Den logiske side er, at vi har set pรฅ tal og รธvrige fakta for DC Roadster. Og den er langt i sin udvikling. Men den er ikke konkurrencedygtig som M 1000 RR (en benzindrevet superbike fra BMW, red.), lyder det fra direktรธren ifรธlge mediet Autodrive.
Markus Flasch tilfรธjede desuden, at det ikke er lykkedes ham at finde en motorcyklist, der er villig til at betale 30.000 euro for at kรธre rundt om en sรธ eller kรธre opad et bjergpas pรฅ en elektrisk motorcykel.
โ Der er ingen. Og der er slet ingen, der vil sige, at de kรธrer til Nordkap via Afrika pรฅ den mรฅde, lyder det fra BMW-chefen.
Noget andet, vi til gengรฆld godt kan regne med, er, at BMW โ altsรฅ den afdeling pรฅ fire hjul โ ogsรฅ holder liv i forbrรฆndingsmotoren. Tyskerne vil ikke sรฆtte nogen slutdato pรฅ teknologien.
I stedet fortsรฆtter man udviklingen af bรฅde diesel- og benzinmotoren. Der er endda forsรธg med biler, der kรธrer pรฅ brint. Faktisk er X5 pรฅ brint billigere end diesel-udgaven. Lรฆs mere om det her.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk