Åh, BMW M8 – dig har vi ventet på i 30 år – til september sker det
Det første forsøg, BMW E31 M8, blev trods sin V12-motor aldrig til mere end en prototype, som fabrikken gemte væk. Men nu – 30 år for sent – gør anden generation G13 alvor af M-navnet.
M8 kommer som coupé og cabriolet. Begge får bayer-tyskernes 4.4-liters V8 med dobbelt turboladning og 600 hestekræfter. 625 hvis man vælger Competition-pakken, hvilket skyder bilen fra 0 til 100 km/t på bare 3,2 sekunder og lader den fortsætte helt til 305 km/t på toppen.
Uanset udstyr får M8 et ottetrins automatgear og avanceret firehjulstræk. Er du er modig nok, kan traction control kobles fra, og bilen vil agere som et hundrede procents baghjulstrukket.
Er du til andre lækre biler? Så læs den fede artikel om Roughneck Brigade her!
Selv bremserne får nu både en ‘komfort’ og ‘sport’-indstilling.
Kulfibertag på coupéen og elektrisk affjedring er blot få af de andre herligheder, der venter, når BMW M8 lander hos forhandlerne til september. Senere får den i øvrigt selskab af en firedørs BMW M8 Gran Coupé.