Annonce:

Boosted-legende: Mr. Skylines banevåben

Legetøj til banen har Kennet også bygget. Med 956 hk ved 2,1 bar er der sorte streger fra alle fire!

Annonce:

Hej! Det her er anden del af artiklen om Skyline-mandens biler trykt i Boosted Magazine nr. 3 i april 2014. Du finder del et her. Men bemærk! Bilen, du nu skal til at læse om, findes ikke længere. Den døde under et lovligt ræs i Esbjerg.

Når man kaldes Mr. Skyline, har man selvfølgelig også landets kraftigste R32 GT-R i garagen, og hvis du har læst historien om Kennets gule R33 GT-R til gaden på de foregående sider, vil du vide, at han udelukkende har bygget denne sindssyge R32 for at spare lidt på den gule gadebil.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

BANEBILEN

  – En R32 er jo oprindeligt min drømmebil, men der skulle gå mange år, før jeg fik min første  model, griner Kennet.

Den orange 32’er fandt han i England ved et tilfælde, fordi en god kammerat havde bedt Kennet om at skaffe en grovtunet motor hjem. Bilen havde en voldsom RB26-motor boret op til 2,7 liter, så Kennet røg straks over efter bilen. Motoren blev solgt til kammeraten, og nu stod han så med en komplet R32 GT-R, som var for fin til at hugge op.

Den røv er bare så flot. Kennet skifter vingen ud med en større af kulfiber til 2015.

– Det var egentlig lidt et tilfælde, at jeg gik i gang med projektet. Jeg havde en motor stående, som jeg længe havde haft lyst til at adskille og bygge op med lækre stumper. Nu var bilen der, så jeg greb chancen og gik i gang med at skrue, fortæller Kennet.


Lexanruder med slider til åbning er et krav på nogle racerbiler.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

YDERLIGERE 5 MOTORER
Som med den gule R33 har der været en del motorer igennem bilen. Faktisk hele fem styks, og de første fire har haft nogle grumme havarier. Blandt andet kostede det hele to motorer, før Kennet fandt en fejl i opsætningen af motorstyringen. Når motoren blev varm, skulle den trække tænding fra, men i stedet lagde den tænding til og så sagde det knas.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Kæmpe GReddy 120 mm intercooler holder indsugningsluften kold.

  – Det har været et halvdyrt eventyr med den banebil, men jeg ser det som én lang læringsproces, og hver gang er jeg blevet meget klogere, så det er jo altså ikke helt spildt, fortæller Kennet.

Responsiv Iframe

KØRER SJÆLDENT SELV
Det lyder måske underligt for dig, men Kennet kører sjældent selv i sin R32. For ham betyder det langt mere at få tingene til at fungere og skrue i den, så alting bliver optimalt. Derfor låner han ofte bilen ud til kammeraterne Christian og Ricky, som begge har pumpede gadebiler.

De store Alcon 356 mm bremser fylder godt i en 18” fælg.

   – Jeg er blevet for gammel til at turde tage de chancer, som Christian og Ricky tager på banen. Jeg vil faktisk meget hellere sørge for, at alt bare fungerer 200 procent. Betingelsen for, at de to gutter låner min bil på for eksempel Gatebil i Norge, er at de hver eneste gang kommer ind i pitten med feedback til mig. Derved kan jeg udvikle på bilen og det er jo netop det, jeg virkelig går op i. Bare kald mig en nørd, griner Kennet.

Gennem årene har Kennet været med til hele 12 Gatebil-arrangementer, og det er kun to af dem, hvor konen Sonja ikke har været med. Han har også været fast inventar på DHB, som nærmest ligger i baghaven af huset i Lindeballe. Det bliver dog ikke til så mange events i år, da Kennet har lovet konen at bygge huset om. Ikke så smart, Kennet.

Besøg vores annoncør:

Der er lidt at holde øje med som chauffør i R32’eren.

OVER DE MAGISKE 1.000 HK
Den seneste tid har Kennet for alvor shoppet ind til sin R32. I slutningen af 2014 skal den nemlig gennemgå en transformation. Motoren bliver stroket til 2,9 liter med et komplet Brian Crower kit, og lige nu er en spritny OS Giken sekventiel gearkasse på vej hjem.

Turboen er fra Borg Warner og med den nye Batmowheel teknologi.

Også det ydre får en tur med komplet widebodykit og ny kulfiber for- og bagklap. Farven på bilen har Kennet ikke besluttet sig for endnu, men han har været glad for den orange Lamborghini-farve, så han kunne måske godt finde på at tage noget i nærheden af den.

Når du i 2015 ser Kennets R32 GT-R, så har den forhåbentlig passeret den magiske grænse på 1.000 hk, som kun meget få i verden reelt har gjort på en RB26-motor. Men hvis ikke Mr. Skyline skulle kunne, hvem skulle så?

Brandslukningsanlæg med dyser i kabine og motorrum er en god forsikring.

TEKNIKKEN – HVA’ KAN DEN?

MOTOR: N1-motorblok • Mahle racing stempler • Eagle plejlstænger • ACL Race series lejer • N1 oliepumpe med Reimax gear kit •  N1 vandpumpe • ARP top og bund bolte • ATI svingningsdæmper • GReddy pulley kit • R34 topstykke med polerede porte • Tomei Poncams Type B, 260 graders knaster • Tomei Type B ventilfjedre og retainers • HKS justerbare knasthjul • Tomei 1,5 mm ståltoppakning • Tomei pakninger på indsugning og udstødning • custom breather setup • custom tændrørscover • komplet Whifbitz twinscroll udstødningsmanifoldskit med twin wastegate setup • Bullseye S366 double batmowheel turbo • Turbosmart 40mm wastegates • DEI titanium power wrap og turbopose • KingDragon 4” luftfilter på custom indsugningsrør • 4” downpipe • 4” sidepipe • KSR 60L fuelcell • 2stk. KSR 044 benzinpumper • 2 stk. KSR brændstoffiltre • KSR AN10 stålarmeret teflonslanger til brændstof • KSR AN10 fittings for hele systemet • SARD 850cc dyser • Custom twin feed dysebro • Tomei racing benzintryksregulator • GReddy 3” trykrør • GReddy 120mm intercooler • GReddy multi throttle indsugningsmanifold • ARC dual blowoff-ventiler • Koyo aluminumskøler • Nismo termostat • 30-rækkers oliekøler • SARD oliefilter • 18-rækkers oliekøler til transferbox • 15-rækkers oliekøler til servostyring • Haltec Platinium 2000 Pro motorstyring mapped hos FantasyTuning • Haltec HP6 tændningsmodul • Splitfire tændspoler • NGK BKR7EIX tændrør • Turbosmart dual stage boostcontroller • Skylabs type 3 torque split controller • faste motorophæng • GReddy ure til ladetryk, olietryk, brændstoftryk, olietemperatur, udstødningstemperatur, udstødningstryk, vandtemperatur og gearkasseolie-temperatur • AEM AFR-ur • Nismo instrumentering • tørcellebatteri monteret i kabinen

GEARKASSE OG DRIVLINE: PPG 5 trins Dogbox • OS Giken 3-pladet kobling • Nismo slavecylinder • original differentiale for med GReddy extended sump • Nismo 200 spærredifferentiale med GReddy extended sump bag • MIDORI HICAS eliminator kit

UNDERVOGN: Polyflex-bøsninger i hele undervognen • BC Racing ER series gevindundervogn • Nismo link-kit for og bag • Cusco krængningsstabilisatorer

BREMSER: Alcon Advantage Extreme 365 mm skiver med 6-stemplede kalibre for • Alcon Advantage Extreme 355 mm skiver med 6-stemplede kalibre bag • Komplet OEM bremsesystem og ABS fjernet • alle rør skiftet til AN3 stålarmerede teflonslanger • hydraulisk håndbremse og bremsetryksventil • R33 GT-R hovedcylinder • custom bremsecylinder-stopper

FÆLGE OG DÆK: 4 stk. Speedline Corsa 8×18” • 4 stk. Braid Fullrace 8,5×18” • 8 stk. Braid Winrace 8×18” • Michelin slicks i 210-270mm til tørre baner • Michelin semi-slicks til våde baner

KAROSSERI: Ganador-sidespejle • kulfiber-motorhjelm og bagklap • kulfiber-spoiler • Tomei forlygte-tragt • Polycarbonat-ruder • lakeret Lamborghini Orange Pearl

KABINE: Aluminium-dørsider • custom brandsikring fra bagagerum til kabine • Fuldt FIA-godkendt 9-punkts sikkerhedsbur • OMP Champ sæder • Luke 6-punkts h-seler • Momo Suede rat på D1 Spec snapoff nav • komplet 8 kg. SPA carbon CO2 brandslukningssystem i kabine, motorrum og bagagerum • 2 kg håndholdt brandslukker i kabinen • Cartek elektronisk hovedafbryder

PRÆSTATIONER: 956 hk ved 2,1 bars ladetryk

14 ure sammenlagt i Kennets Skyline. Der er nok at se til så!

 

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Martin 'Pyramiden' Poorhamidi
Martin 'Pyramiden' Poorhamidi
Martin 'Pyramiden' Poorhamidi er chefredaktør og medejer af Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 15 år. Email: mp@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også