Og vildt mange hestekrรฆfter
Vi mรฅ tรฅlmodigt vente pรฅ, at Mercedes slipper deres GT73 hybrid lรธs. Den fรฆtter rygtes at have over 800 hestekrรฆfter. Men.. For dem, der ikke kan vente sรฅ lรฆnge, har tunerne fra Brabus godt nyt.
Deres seneste Rocket-aftapning tager nemlig form som en GT63 S. Som selvfรธlgelig er langt fra fabriksoriginalen. Den vigtigste opgradering finder vi da ogsรฅ mellem forhjulene, hvor tunerne har รธget slagvolumen i biturbo-V8โeren. Nemlig fra fire til 4.5 liter.
De ekstra kubik tilsat stรธrre turboladere og รธget trykladning krรฆver selvfรธlgelig ekstra kรธling. Sรฅ den tyske tuner har ogsรฅ sรธrget for, at kulfiberindsugninger sidder monteret pรฅ begge sider af kรธleren. Hvorfor? Fordi Brabus er vanvittige.
Monster-Merceren nyder godt af opgraderingen, hvorfor den kan smide hele 900 hestekrรฆfter og 1.250 newtonmeter direkte i asfalten. Eller det vil sige, at antallet af newtonmeter faktisk er elektronisk begrรฆnset til 1.050 Nm. Det er Brabus nรธdt til, for at undgรฅ at V8โeren river bilen midt over.
Det er dog ikke den eneste elektroniske begrรฆnsning, Brabus har mรฅttet tรฆmme deres monster med. Ogsรฅ topfarten er underlagt restriktioner. 330 km/t er dog mere end rigeligt til de fleste. Til gengรฆld tiden fra 0-100 km/t barberet ned til bare 2,8 sekunder.
Interesseret? Sรฅ skal du vรฆre hurtigt fremme med muldvarpen. Brabus bygger kun 10 eksemplarer af 900S og kun i farven Stealth Grey. Prisen? Tja, nu du spรธrger sรฅ pรฆnt.
427.000 euro eller 3.17 millioner danske kroner โ tak!
Klik โNรSTE SIDEโ for at bladre i billederne af Brabus 900S.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: