Og vildt mange hestekræfter
Vi må tålmodigt vente på, at Mercedes slipper deres GT73 hybrid løs. Den fætter rygtes at have over 800 hestekræfter. Men.. For dem, der ikke kan vente så længe, har tunerne fra Brabus godt nyt.
Deres seneste Rocket-aftapning tager nemlig form som en GT63 S. Som selvfølgelig er langt fra fabriksoriginalen. Den vigtigste opgradering finder vi da også mellem forhjulene, hvor tunerne har øget slagvolumen i biturbo-V8’eren. Nemlig fra fire til 4.5 liter.
De ekstra kubik tilsat større turboladere og øget trykladning kræver selvfølgelig ekstra køling. Så den tyske tuner har også sørget for, at kulfiberindsugninger sidder monteret på begge sider af køleren. Hvorfor? Fordi Brabus er vanvittige.
Monster-Merceren nyder godt af opgraderingen, hvorfor den kan smide hele 900 hestekræfter og 1.250 newtonmeter direkte i asfalten. Eller det vil sige, at antallet af newtonmeter faktisk er elektronisk begrænset til 1.050 Nm. Det er Brabus nødt til, for at undgå at V8’eren river bilen midt over.
Det er dog ikke den eneste elektroniske begrænsning, Brabus har måttet tæmme deres monster med. Også topfarten er underlagt restriktioner. 330 km/t er dog mere end rigeligt til de fleste. Til gengæld tiden fra 0-100 km/t barberet ned til bare 2,8 sekunder.
Interesseret? Så skal du være hurtigt fremme med muldvarpen. Brabus bygger kun 10 eksemplarer af 900S og kun i farven Stealth Grey. Prisen? Tja, nu du spørger så pænt.
427.000 euro eller 3.17 millioner danske kroner – tak!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af Brabus 900S.