Her er en Boble bygget på den ondeste platform
Greg Munro fra Australien er vild med sin 1969 VW Boble’s ikoniske design, men ikke bilens performance. Eller rettere – manglen på performancen!
Derfor har han skiftet den originale, fire cylindrede boksermotor ud med – ja, du gættede det – en anden, firecylindrede boksermotor. Nemlig en turboladet EJ207 doneret af en Subaru WRX STI.
Heraf er både turbo, indsprøjtningsdyser, køler og ventilator udskiftet med noget mere velvoksent end de japanske originaldele. En Bosch 044-brændstofpumpe sørger for at fodre systemet med E85-benzin nok til, at en Haltech Elite 1500-motorstyring kan sende besked om, at der er 340 hestekræfter og 540 newtonmeter direkte i baghjulene.
LÆS OGSÅ: Verdens dyreste VW Boble har kun kørt 37 kilometer på 54 år
Før hestekræfterne når så langt skal de dog lige igennem de custom-byggede, femtrins Subaru-gear og NPC-kobling der tåler en belastning på 500 newtonmeter.
Det hele er med monteret med Subarugears motor-og akselophæng for at få konstruktionen så lang mod vognbunden som muligt.
Og så har vi slet ikke nævnt Boblens møglækre Recaro-kabine. Men den – og hele bilen – kan du gå på opdagelse i ved at besøge Gerg Munros instagram.