Dermed er der 200 biler tilbage
Den franske superbilsfabrikant har rundet et skarpt hjørne. Chiron nummer 300 står da også superskarpt. Det er en Chiron Pur Sport med kulfiberkarosseri.
Black on black som vores engelsktalende kolleger ville sige. Og fordi bilen er en Pur Sport er den endnu mere eksklusiv end den ‘almindelige’ Chiron.
Der bygges nemlig kun 60 Pur Sport-biler. Til gengæld vejer bilen 50 kilo mindre. Ikke det store for en bil med en egenvægt på 1.996 kilo. Men det ser fedt ud på papiret, og kunderne betaler for det.
Den sorte slyngel går fra 0 til 100 km/t på bare 2,3 sekunder, og den fortsætter ubesværet til 350 km/t. Prisen for hele herligheden? Minimum 3,5 millioner euro eller 26 millioner kroner før skat, moms og andre afgifter.
Modsat forgængeren Veyron taber Bugatti dog ikke penge, hvergang en Chiron ruller ud fra fabrikken i Molsheim. Tværtimod har VAG-gruppens ultimative luksusmærke lært tjene penge på hver eneste bil med gigantisk W16-motor.
Og det har de gjort, siden den første Chiron blev leveret i 2016.