W16-motoren er dรธd โ i hvert fald hvis den skal ligge i en Bugatti, bekrรฆfter fabrikkens administerende direktรธr
VAG-gruppens prestigeprojekt Bugatti har lige lรธftet slรธret for Divo โ et W16-monster med hele fire turbo-ladere og 1.500 hestekrรฆfter.
Og det vil vรฆre firmaets sidste platform med 16 cylindre. Det bekrรฆfter administerende direktรธr Stephan Winkelmann i et interview med CarAdvice.
โDet er en utrolig motor, som vi ved, at der er masser af entusiasme omkring. Alle vil gerne, at W16โeren fortsatte for evigt, sรฅ vi kan udvikle den. Vi vil da ogsรฅ gรธre vores bedste for at holde den i liveโ
Winkelmann fortsรฆtter
โMen hvis du konstant vil vรฆre med fremme, nรฅr det kommer til avanceret teknologi, er det vigtigt at vรฆlge det rigtige tidspunkt for forandringerโ
LรS OGSร : LEGO BYGGER BUGATTI CHIRON I 1:1
Altsรฅ vil fremtiden byde pรฅ Bugattiโer med fรฆrre cylindre i fremtiden. Hรธjst sandsynlig hjulpet pรฅ vej af batterier akkurat som vi ser trenden hos andre hybridbilsproducenter. Pรฅnรฆr hos Lamborghini der nรฆgter at lade hybridteknologi รฆde sige ind i deres motorprogram.
W16-motoren og de firedobbelte turboer gรฅr dog ikke stille i graven, lover Winkelmann og Bugatti.
โYdelses-rรฆset er ikke ovre endnuโ, fortalte Winkelmann CarAdvice.
Mon Divo sรฅ blot har vist os begyndelsen af effektkurven hos Bugatti og โden sidste W16โ ?
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: