Der kunne have været nogen flere Bugatti-biler på gaden – altså hvis og hvis
Veyron, Chiron og så specialmodellerne som Super Sport 300+ og verdens dyreste bil La Voiture Noire, men er der flere moderne biler med Bugatti-logo?
Svaret er ja. De er bare aldrig blevet til andet end computer-tegnede koncepter. Koncepter der dog er så fede, at Bugatti ikke nænner at holde dem skjult – og godt for det.
For der er virkelig noget fedt i mellem fra konceptværkstedet hos de dyre franskmænd, som VW står bag.
Veyron Barchetta kom først. Det var i 2008, hvor Bugatti legede med idéen om at sende en “speedster”-lignende udgave af Veyron Grand Sport Vitesse ud på vejene.
Nogle år efter kastede man sig over idéen om et modelprogram bestående af tre biler. En af bilerne, Atlantic, skulle ikke bare være en hyldest til originalen Type 57 Atlantic fra 1936, den skulle også være til kunderne, som ville have noget lidt mindre end Chiron.
Men fordi det hele stod på midt under diesel-skandalen, skrottede VW hele projektet, før det blev til noget.
Og dermed er vi nået til det, som kunne være blevet Bugattis topmodel. Bugatti W16 Coupe ‘Rembrandt’ skulle have været en frontmotoriseret GT med samme motor som Chiron. Altså den otte-liters, W16-motor med fire turboer.
Men nej – sådan skulle det ikke blive. Rembrandt ville have været ekstrem dyr at bygge, siger Bugatti selv. Økonomi plejer ellers ikke at være et spørgsmål i den franske lejer. Men måske regningen alligevel så ud til at blive for stor denne gang. Hvem ved?