Ingen køber C63 AMG med 4 cylindre. Så nu sætter Mercedes leasingprisen ned med 70.000 kroner. I hvert fald i USA.
Den nye Mercedes-AMG C63 med 4-cylindrede hybrid-motor yder 671 hestekræfter. Til sammenligning havde den tidligere model med V8-motor 503 hestekræfter.
Alligevel bliver køberne væk. Og efter markante prisfald på modellen hjemme i Tyskland forsøger den amerikanske importør sig med et lignende træk. Hvis man vil lease bilen er der en rabat på 10.000 dollars (ca. 70.000 kr.) at komme efter.
Ifølge Doug Horner, salgschef hos Mercedes-Benz i North Olmsted, Ohio, kan kunderne opnå en samlet rabat på 10.000 dollars (ca. 70.000 kr.) gennem en kombination af en såkaldt leasingbonus og en basisrabat på bilen.
Dette svarer til en månedlig besparelse på 300 dollars (ca. 2.100 kr.) i ydelse over en treårig leasingperiode.
Det skriver Motor1.
LÆS OGSÅ: Frankrig får superfotofælder – giver automatisk bøde på 4.000 kr.
Den nye C63 har en startpris på 87.200 dollars (ca. 608.000 kr.) for 2025-modellen. Altså i USA. Der er dog noget, der tyder på, at salget slet ikke lever op til forventningerne.
Skiftet fra en V8-motor til en firecylindret hybridmotor kan være en afgørende faktor for købernes tøven, selvom den nye model er en forbedring på næsten alle områder. I hvert fald teknisk set.
Den 2,0-liters firecylindrede turbomotor og elmotoren leverer betydeligt flere hestekræfter. Så selvom bilen vejer 2.177 kilo i sedan-form, er 0 til 100 km/t overstået på 3,3 sekunder. Motorlyd er der bare ikke meget af.
Omvendt mener Mercedes’ øverste chef i AMG-afdeling slet ikke, at hans kunder køber en AMG på grund af lyden. De kommer her ‘for teknologiens skyld’, lyder det.
AMG har forsvaret beslutningen om at introducere en hybridmodel i deres performance-sedan som det “progressivt” skridt. De erkender dog, at det kan tage tid for kunderne at vænne sig til den nye hybridteknologi.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!