Hvis det ikke er et ondt koncept, så går verden under i år
Mercedes har godt nok allerede planer om at lægge X-Klasse i graven, og Carlex-konceptet er endnu kun en computertegning. Men!
Med en ekstra aksel og karosseridele i kulfiber begynder 2020 godt. Faktisk lover Carlex, at hvis bilen bygges, så bliver det med samtlige karosseridele i kulfiber. En fed og ikke desto mindre ret vigtig detalje.
Men nu er det ikke fordi, X-Klassen i Carlex-trim mangler detaljer. Kast lige et ekstra kig på de monstrebrede skærme- Eller måske er de massive fælge mere dig? Hvad med spillet i forkofangeren?
Nej?! Så har dine øjne nok fanget ladets gule bemaling. Carlex kalder det “protective, structural”-lak.
LÆS OGSÅ: Suzuki tager widebody Swift med til Tokyo Auto Salon
Endnu er der ikke noget ude om eventuelle ændringer under kølerhjelmen af kulfiber. Men den stærkeste motor i X-Klassen er en tre-liters diesel-V6. Sådan en har 258 hestekræfter og 550 newtonmeter.
Ligesom der heller ikke er noget ud om, hvordan den nu ret så enorme pickup får sine kræfter i asfalten. Er det mon med to, fire eller træk på samtlige af de seks hjul? Spørger du os, gad vi godt, at det sidste var tilfældet.
I det hele taget er Carlex` seneste X-Klasse-bud deres vildeste til dato. Og det siger vi ikke kun, fordi at bilen vil få keramiske bremseskrive i alle seks “hjørner”. Hvis altså den bliver til nogen.