Annonce:

Chefen indrømmer fejl: “Ny model skal ligne en rigtig BMW”

BMW holder af et radikalt designsprog. Men for mange var den først i3 måske alligevel for meget af det gode, indrømmer udviklingschefen.

Annonce:

Den første BMW i3 var for meget for mange. Det kan mærkets udviklingschef Frank Weber godt se i dag, hvor modellen slet ikke er en del af tyskernes modelprogram længere.

Indrømmelsen falder i et interview som udviklingschefen har givet til tyske Automobilwoche.

– Mange kunne godt lide den. Men i andres øjne var i3 ikke en rigtig BMW. Lidt af en outsider i klasselokalet om man vil.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Frank Weber supplerer med, at BMW ikke har tænkt sig at gå samme vej med i3’erens afløser.

LÆS OGSÅ: Volkswagen giver op efter 75 år – stopper salget helt

Da BMW i 2022 indstillede produktionen af i3, var det efter 250.000 eksemplarer på ni år. Nogle af de sidste biler blev leveret til den spanske politistyrke i november sidste år.


Om den ændrede holdning til design i BMW-toppen også smitter af på det øvrige og kommende modelprogram, kom Frank Weber ikke ind på i interviewet.

Men den første bil på en ren elektrisk platform skulle ifølge mærket minde om den klassiske 3 Serie E30. Bedøm selv om du kan se ligheden i artiklen her.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også