Motoren blev bygget i midten af oktober – den skal nu tilbringe resten af livet i den allersidste Camaro ZL1.
LT4 dækker hos Chevrolet over en 6,2-liters kompressorfodret V8-motor. Eller sådan var det i hvert fald.
Lige ind til for et par dage siden, hvor den sidste af de enorme V8-motor blev bygget. Altså som i den sidste nogensinde til en Chevrolet Camaro. Den bil er nemlig også på vej ud.
Motoren lagde General Motors i første omgang i C7-generationen af Chevrolet Corvette i 2015, før den senere bevægede sig ned i Cadillac CTS-V.
Det skriver amerikanske Motortrend.
Men små ti er senere er det altså slut. Både for bil og motor. Camaro, som Chevy genoplivede i 2010, er nemlig også på vej ud.
Den sidste LT4-motor nogensinde blev bygget af den ansatte Billy Burke på General Motors Performance Build Center i Wixom, Michigan.
Om han nogensinde ser den sidste Camaro, motoren skal i, er uvist. Men amerikanerne har det med at være gode til fejre markante begivenheder. Så mon ikke.