Som topkører i professionel drifting lader japanske Daigo Saito hvert år flere hundrede sæt dæk gå op i spektakulær røg. Saito er en af de første i verden, der har fået den nye Toyota GR Supra A90 ud på driftbanerne med en arrig, ombygget 2JZ-motor mellem forhjulene.
Men du behøver faktisk ikke været professionel racerkører for at nyde godt af Zeknova-dæk som Saito.
Sidste år fik det japansk fremstillede dæk nemlig EU-mærkat på gummioverfladen, hvilket betyder, at Zeknova-dæk må sættes på personbiler herhjemme.
RS606-serien fås i fuldfede 18” med 225/40 i profil og solid erfaring fra hårdt dækslid på alverdens driftbaner. Det er designet til at yde det optimale greb, selv i situationer hvor asfalten svinger mellem at være våd og tør.
Også til banebrug
Semislicks-overfladen er den perfekte kombination til dig, der har en gadebil med lidt flere muskler, end fabrikken udstyrede motoren med. Skal det være rigtig sjovt, fungerer dækket også glimrende til trackdays. Eller drifting hvis du skulle få mod på det i din gade- eller racerbil.
Vores egen chefredaktør, Martin Poorhamidi, er også bidt af et galt Zeknova-dæk. Hans driftmissil af en Mercedes C63 AMG med over 700 hk kører kun på den japansk fremstillede dæk-compound.
– Jeg har prøvet mange forskellige dækmærker og modeller i min tid med motorsport – Zeknova er uden sammenligning det bedste dæk i sin prisklasse. Vi oplever mere greb og derved højere hastighed gennem svingene, men også en længere holdbarhed end konkurrenterne. Vi er ikke i tvivl om, hvem der skal levere dækkene til sæsonen 2020”, udtaler Martin.
I Danmark får du Zeknova-dæk hos specialisterne fra Jocks.dk. Et sæt 18” semislicks i 225/40 står til 1.261 kroner stykket, mens 20” i 285/35 fås til 1.985 kroner.