Værkstedskæden Dækpartner, der er ejet af Henrik Nielsen og Vulkan Dæk, giver igen et underskud. De 37 mio. kr. i minus ryster dog ikke ejeren, som forventede en svær start.
Værkstedskæden Dækpartner præsenterer igen et stort millionunderskud.
Ejer Henrik Nielsen fra Vulkan Dæk ser et minus på 37 millioner kroner i det seneste regnskab. Det sker året efter, at Vulkan Dæk overtog kæden fra Euromaster Danmark.
Opkøbet fandt sted sidste år. Randers-virksomheden Vulkan Dæk satsede på at drive værkstederne videre under det nye navn, Dækpartner.
Det nye årsregnskab dækker den første periode under det nye ejerskab. Underskuddet på 37 millioner kroner viser en fortsat økonomisk udfordring for kæden.
Resultatet er dog en lille forbedring sammenlignet med året før. Da hed kæden stadig Euromaster Danmark, og underskuddet lød på 43 millioner kroner.
Forskellen er et tab der er blevet 6 millioner kroner mindre. Det tager ledelsen som et skridt i den rigtige retning.
Direktør: Det tager tid at vende forretningen
Henrik Nielsen, ejer og administrerende direktør, er ikke ligefrem overrasket over de røde tal.
Faktisk havde han forventet, at opgaven ville blive stor. At skabe en rentabel forretning ud af det tidligere Euromaster Danmark ville kræve – og kræver tilsyneladende stadig – både tid og ressourcer.
Det skriver Motormagasinet.
Integrationen af de mange værksteder tager tid. Der skal implementeres nye systemer og processer under Dækpartner-navnet.
Nielsen understreger vigtigheden af tålmodighed i processen. Planen for at vende udviklingen er langsigtet, ifølge ejeren.
Målet er dog utvetydigt for Vulkan Dæk og Henrik Nielsen. Dækpartner skal levere overskud i fremtiden og blive en sund forretning.
Tre år til sorte tal?
Henrik Nielsen har sat en form for tidsramme for projektet. Han sigter mod sorte tal på bundlinjen efter tre års drift som Dækpartner.
Det betyder, at der stadig er tid til at gennemføre de nødvendige ændringer. Fokus ligger på at forbedre driften og styrke Dækpartners position på markedet.
Konkurrencen på markedet for dæk og autoservice er hård. Mange værkstedskæder og uafhængige værksteder kæmper om kunderne. Det samme gør bilimportørernes egne værksteder.
Dækpartner er da heller ikke den eneste værkstedskæde med økonomiske vanskeligheder. Der er generelt pres på hele bilindustrien.
De kommende år bliver afgørende for Dækpartner. Kæden skal bevise, at strategien holder, og at målet om overskud kan nås inden for den udmeldte tidshorisont.
Hos værkstedskædens Skorstensgaard, der får to år blev opkøbt af den danske bilimportør Nic. Christiansen Gruppen, mangler der også millioner på bundlinjen. Læs mere om det her.
Tak fordi du læste med. Har du set en fejl i artiklen? Så fortæl os det: bj@boosted.dk