Det grønne image halter, selv hos de bilmærker der skubber elbiler ud på det danske marked.
Senest i 2030 vil eksempelvis Volkswagen kun sælge elbiler til sine europæiske kunder. Men i Danmark halter importøren Selmer bagefter. I hvert fald når det kommer til forbrugernes opfattelse af mærkets ‘grønne image’.
LÆS OGSÅ: 342 bilister blitzet af samme fotovogn – alle har SAMME problem
Det viser en ny undersøgelse fra Voxmeter. Det såkaldte ‘greencheck’. Ud af 15 importører indtager Selmer blot en 11. plads. Knap 12 procent af de adspurgte danskere mener, at VAG-importøren er grøn.
Så står det straks bedre til hos svensk-kinesiske Polestar der udgør toppen af rundspørgen. 38,2 af undersøgelsens adspurgte mener, at Polestar Automotive Denmark sender grønne signaler. Herefter følger Ejner Hessel der bl.a sælger Mercedes.
Mens danskernes mening om Toyota er nok til at sikre det japanske mærke en tredjeplads, når det kommer til opfattelsen af, hvem der gør noget godt for klimaet. Værst står det til for Nellemann Holding, der bl.a. sender nye Kiaer ud på de danske veje.