Bilen er det, du får, når nogen tuner den i forvejen hurtigste gadebil, BMW nogensinde har skabt.
For nogle uger siden viste de tyske tunere fra Manhart, at det er muligt at tune det, BMW kalder for deres hurtigste gadebil – nogensinde. For selvfølgelig er det, det.
Og her er det så, at det begynder at stejle lidt. For faktisk er den ‘almindelige’ MH5 mere brutal end MH5 GTR. Den bil har 815 hestekræfter. Altså 15 hestekræfter mere end eneren med GTR-tilnavnet.
Hvorfor kunden har valgt at holde igen med antallet af hypper under hjelmen, skal vi ikke gøre os alt for kloge på. Så vi nøjes med at konstatere, at det kan være for at skåne mekanikken.
På en eller anden måde.
Udover det motormæssige har MH5 GTR fuldfede 21″ hjul, som fylder godt ud i hjulkasserne. 102 millimeter rørhaler er også en del af pakken. Det samme er en blanding af læder, alcantara og kulfiber på så godt som enhver synlig overflade i kabinen.
Prisen? Ja, den er ukendt for alle andre end Manhart og den – formentlig – glade køber. Og det forstår vi godt.