Den er grim som et ondt år. Det har Manharts bud ikke kunne ændre på. Til gengæld har M2’eren nu hestekræfter som en M3.
Og faktisk mere end det. For selv med Competition-pakken må M3’eren nøjes med 510 hestekræfter. Manharts bud på en ny BMW M2 har hele 560 af slagsen.
Helt konkret er det lykkedes tunerne at hente 101 hestekræfter og 100 Nm mere den lille baby-M’ers tre-liters rækkesekser med turbo.
LÆS OGSÅ: Nu får politiet elbiler som patruljevogne
MH2 kalder Manhart den. Et navn der dækker over et nyt udstødningssystem i rustfrit stål. Downpipen kan helt erstatte katalysatoren. Men du kan faktisk også få hele systemet med katalysator.
Undervognen har også fået sig en opstrammer. Billigst bliver det med sænkningsfjedre, men Manhart har også en komplet gevindundervogn på programmet. Men det er langt fra det vildeste på bilen.
Kulfiber og enorme konkav-hjul
Du har nok allerede lagt mærke til, at bilen er en god del bredere end den almindelige M2. Det skyldes, at tuneren har haft gang i noget kulfiber. Selv den fastmonterede spoiler er udført i det fjerlette materiale.
Den slags koster selvfølgelig. Hvor meget har Manhart ikke sagt endnu. Men du skal ikke regne med nogen foræring. Især ikke når vi tænker på de matsorte Concave One-fælge. Ikke bare er de enorme. Du er nødt til at krydse dem af på ordresedlen.
Læg mærke til den lille bremselygte i diffuseren. Den er klart inspireret af Formel 1.
Lige nu er MH2 560 ikke meget mere end en computertegning. Men vi er sikre på, at Manhart allerede har de første kunder på venteliste.