Går der noget galt i Moto GP – og det gør der – skal de hurtige cykler fremover ind bag en BMW.
Den er ikke andet end lige præsenteret på Goodwood Festival of Speed, før en BMW M3 Touring er klar til at gøre tjeneste som Safety Car i MotoGP.
Selvom den ikke har nummerplader på, deler den nye Safety Car teknik med gadebilen. BMW har ikke nævnt noget om opgraderinger under hjelmen. Så vi går ud fra at følgende tal stadig gælder: 3-liters rækkesekser med 510 hestekræfter gennem et otte-trins automatgear og direkte ud i et firehjulstræk.
Men tjek lige afgangsrørenes placering. Det ser du ikke på gadebilen, der ‘nøjes’ med en mere almindelig opdeling af de fire rørhaler. To i hver side af kofangeren.
Gadebilen går i øvrigt fra 0 til 100 km/t på bare 3,6 sekunder og helt til en topfart på 280 km/t. Modsat gadebilen er den nye safety car udstyret med firepunkts-seler, brandslukker og andet sikkerhedsgrej. Og så selvfølgelig den gigantiske lysbro på taget.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen