Den siger af natur ikke meget. Men Porsche har heller ikke gjort meget for at fortælle, at mærket har sendt deres hurtigste bil til dato på gaden.
Den er en af de der nye ting, der kun kommer ganske få til gode. For det første er det de færreste, der i det hele taget har råd til en Porsche Taycan. En Turbo S er ovenikøbet endnu dyrere.
For det andet er det de færreste, der holder en fart over 140 km/t i sådan en sag. De fleste steder er det nemlig strengt forbudt.
Men til de få, der gør det, er der godt nyt. Porsche har nemlig sendt en softwareopdatering, som gør Taycan Turbo S endnu hurtigere, ud.
Nu går elbilen fra 0 til 144 km/t på 4,7 sekunder. Det tal var før opdateringen 4,9 sekunder. Sløvt, ikke?
LÆS OGSÅ: Dårligt nyt til danske bilister – skete allerede i mandags
Det har ingen anden Porsche kunnet gøre før. I hvert fald ikke hvis den samtidig har nummerplader på. Omvendt er der stadig et stykke vej op til de ‘rigtigt’ hurtige elbiler.
Rimac Nevera klarer eksempelvis sprinten fra 0 til 100 km/t på 1,81 sekunder. Og den bliver sådan set bare ved med at trække. Eksempelvis tager det bare 9,2 sekunder at nå fra 0 til 300 km/t.
Omvendt er chancen for at spotte en Taycan i trafikken noget højere. Rimac vil aldrig bygge mere end 300 udgaver af Nivea. Til sammenligning leverede Porsche over 34.000 Taycans sidste år.