Annonce:

Den legendariske Ford Capri genoplives som elbil

Den kommende Capri, som Ford ventes at løfte sløret for 10. juli i år, skal bygges på samme teknik som Volkswagen ID.4.

Annonce:

Ford har allerede én bil i model baseret på Volkswagens teknik. Men nu får Explorer, der er teknisk identisk med ID.4, en søster.

Meget tyder nemlig på, at Ford 10. juli – altså om mindre end en måned – løfter sløret for en ‘ny’ crossover. Den vil være bygget på Volkswagen elbilplatform, MEB.

Den samme teknik som Explorer og Volkswagen ID.4 kører på. Ford vil kalde den nye bil Capri. Sådan en har mærket ikke haft, siden modellen forsvandt i december 1986.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Den var der for at bygge en ‘Mustang-inspireret’ coupé til Fords europæiske publikum. Men når Capri-navnet efter 38 år gør comeback, bliver det altså langt fra med de samme former.

LÆS OGSÅ: Volvo tilbagekalder samtlige biler – speedometeret virker ikke!

Det skriver Automotive News.


Ford, som netop har mistet en af sine højst placerede europæiske chefer til netop Volkswagen, har dog hverken bekræftet navnet på den nye bil eller lanceringsdatoen.

Sidst Ford i Europa havde en Capri i modelprogrammet, markedsførte mærket modellen som ‘den bil du altid har lovet dig selv’. Om det samme bliver tilfældet nu, er endnu for tidligt at spå om.

Omvendt var Capri en gigantisk succes for Ford. Mærket nåede at sælge næsten 2 millioner eksemplarer af modellen fordelt på tre generationer mellem 1968 og 1986.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Den sidste Ford Capri – altså indtil nu – var bil nummer 1.886.647. Den var/er højrestyret, havde en 2,8-liters V6-motor, manuelt gear og blev bygget på Fords fabrik i Køln, Tyskland.

Bilen eksisterer den dag i dag, hvor den passes og plejes som en del af Ford Englands flåde. Engelske Pistonheads har kørt en tur i bilen, og artiklen er, for dem der måtte være nysgerrige, meget nem at finde.

Det er dog ikke alle bilmærker, der ligesom Ford, synes, det er fedt at finde modelnavne frem fra gemmerne. Lamborghini lovede eksempelvis allerede i 2022, at det er slut med den slags. Læs mere om det her.

Responsiv Iframe

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også