Rimac kommer ikke til at tvinge en elbilsmotor ned i en Bugatti. I hvert fald ikke lige nu.
Bugatti-Rimac vil ikke lave lave elbiler ud af kommende Bugattier. I hvert fald ikke lige nu. Det slog mærkets chef Mate Rimac fornyelig fast i et interview med et interview til Automotive News Europe. Tværtimod lovede Rimac at gøre den næste Bugatti til noget ‘ekstraordinært’ og ikke bare til en kopi af Rimac Nevera EV.
Chefen for det hele siger selv, at Bugattis nuværende W16-motor er et teknisk vidunder. Noget som for alvor etablerede hyperbilen som en klasse for sig. Når det så er sagt, er W16-motoren faktisk også en meget gammel motor. Faktisk er det hele 17 år siden, Bugatti under VAG-koncernens ejerskab lagde det første eksemplar af motoren i en bil.
Rimac er selv stor fan af elbiler. Overfor mediet indrømmer han da også, at den nemme løsning vil være at udstyre en Nevera med et Bugatti-logo. Men sådan bliver det altså ikke. Derfor er Bugatti-fabrikken i Molsheim nødt til at finde ud af, hvordan W16-motoren holdes i live under stadigt strengere emissionskrav
I den sammenhæng antydede Mate Rimac, at den kommende Bugatti-model ikke går helt fri. Der kommer til at køre rundt med ‘en eller anden for elektrificering’.’ I januar 2022 kunne Bugatti fortælle, at samtlige Chiron er solgt. og at man på det tidspunkt bare manglede at samle 40 biler.
Hvornår en afløser melder sig på banen, er endnu uvist. Men til forskel fra Chiron der var en evolution af Veyron bliver det en helt ny model, Bugatti sender på gaden denne gang.