Standardudgaven af den næste M3 bliver en heftigere sag end selv den nuværende CS-udgave
BMW-fans kan godt begynde at se halvandet år ud i fremtiden – og det med glæde. For i 2020 lander den næste M3 nemlig på vejene. Og det bliver en bil, der er hurtigere end selv den mest potente udgave af den nuværende bil, Competition Sport.
Endnu bedre bliver det af, at det forlyder, at BMW holder fast i muligheden for den manuelle gearkasse til næste generation af M3 med tre-liters biturbo-ladet rækkesekser.
2020-udgaven af M3’eren får desuden det efterhånden velkendte kulfibertag. Dertil kommer et lettere karosseri skaleret ned fra 5-og 7-serien. Så den nye bil altså allerede fra begyndelsen kommer under CS’erens vægt på 1.585 kilo.
LÆS OGSÅ: LED LOMMERAKET: MINI COOPER MED VTEC-MOTOR OG MEGA-TURBO
Hestekræfterne får også et seriøst nøk opad. BMW skal eftersigende i 2020 være klar med en M3’er, der har 465 hestekræfter. Fem heste mere end den nuværende CS opnår med sit vandindsprøjtnings-system.
For at holde omkostningerne nede giver BMW dog ikke M3’eren firehjulstrækket fra M5, men lader i stedet kræfterne gå i asfalten fra baghjulene, som de plejer i den toppotente 3-serie.
Vi kommer heller ikke til at se en hybrid M3’er i 2020. Til gengæld mener medie Autocar at vide, at den kommende M3 udstyres med aktiv firehjulsstyring for at kunne øge hastigheden endnu mere i sving.