For engangs skyld taler vi ikke om modellen, som den seneste Toyota Supra er baseret pรฅ.
Fรธr det tysk-japanske samarbejde var der kun รฉn BMW Z4 โ BMWโs egen. E85 Z4โeren her er dog heller ikke en almindelig Z4.
Ikke bare er den tunet af Manhart. Den har ogsรฅ smidt sin 3,2-liters rรฆkkesekser med 340 hestekrรฆfter over i bunken med i ubrugelige dele.
I stedet fiksede tunerne den pรฅ alle mรฅder stรธrre S85-motor fra motorrummet pรฅ en BMW E60 M5. Motorkoden dรฆkker nemlig over en fem-liters V10โer.
Men Manhart nรธjedes ikke bare med at skifte dele mellem forhjulene ud. Nej, man รธgede slagvolumen til 5,8 liter. Med lidt andet trylleri fik man antallet af hestekrรฆfter til at vokse fra fabrikkens 507 styk og 520 Nm til solide 630 hk og 640 Nm.
LรS OGSร : Ny monster-mercer pรฅ vej โ GLE 63 har 603 hk
Datidens automatisk SMG-gear, som er berygtet for sine langsomme skift og tvivlsomme holdbarhed, gjorde tunerne klogt i at undelade at lรฆgge med over i Z4โeren.
I stedet gรฅr samtlige hestekrรฆfter gennem den seks-trins manuelle lรธsning fra en BMW M3 E92, videre forbi M5-differentialet og direkte ud i baghjulene.
Altsรฅ i en roadster med en egenvรฆgt pรฅ bare 1.400 kilo. Vi siger ikke, at MHZ4 600 prรธver at slรฅ dig ihjel. Men pas lige pรฅ bagenden, ikke?
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: