Det kan godt være, de gik på røven – men de havde det sjovt hos Bugatti før VW
Der er intet nyt i at bilfabrikanter prøver deres nyeste modeller af i hård kulde og på noget is. Alligevel er det altid lidt specielt, når et mærke som Bugatti gør det.
Altså også før de blev reddet fra økonomisk ruin af Volkswagen. Så her er en folk italienske gutter – ja, Bugatti EB110 blev bygget af nogle italienere – som rent ud sagt har det skide-skægt med to EB110-prototyper engang i slut-89’erne/start-90’erne.
Og er det bare os, eller ligner den prototype umiskendelig meget en Lamborghini Diablo? Tænk lige over det.
LÆS OGSÅ: Bugatti viser de ‘hemmelige’ koncepter der aldrig blev til noget
EB110’eren var en 12-cylindret hyldest til Bugattis grundlægger Ettore Bugatti, som meget symbolsk ville være fyldt 110 år, da Bugatti sendte bilen med de fire turboer på gaden.
Et bæst med 560 hestekræfter som desværre led under at være blevet sendt på gaden under 1990’ernes økonomiske tilbagegang. Det blev kun til 139 eksemplarer, før fabrikken måtte lukke igen.
Hvilket faktisk gør EB110 til en af de mest sjældne biler i verden.