Det er selvfølgelig ikke første gang, vi ser det swap. Men nøj, dette er lækkert gennemført
Den første M3 havde fire cylindre og 238 hestekræfter – maks. To generationer senere var der seks cylindre og 343 hestekræfter mellem forhjulene.
Så det kræver kun ganske lidt forestillingsevne at komme frem til, hvor sjov dette kongeblå eksemplar må være på vejen.
Her har man nemlig valgt at klaske de to legender sammen. E30-karosseriet med S54-rækkesekser fra senere tiders M-afdeling.
LÆS OGSÅ: Sådan skal du IKKE starte et dragrace
Bilen er netop nu til salg, og højeste bud står i 45.000 dollars. Mange, mange tusinde amerikanske spir fra den vanvids-pris, som en rød E30 M3 i sidste uge blev solgt for.
På Boosted-redaktionen er der dog rørende enighed om, at vi gerne satte os bag rattet af det blå lyn, som du kan se billeder af længere nede i denne artikel.
Blev stjålet for længe siden
Særligt fordi rækkesekseren ude foran tager hele 9.000 omdrejninger. Altså uden trykladnings-‘snyd’. Selve motoren kommer fra en E46 M3, der havde kørt lige under 160.000 kilometer, inden den røg over det ældre karosseri.
Nogen vil sige, at det kun lige er at ‘køre noget til’. E30’erens kilometertal er der mere uvished om. Faktisk ved sælger ikke, hvor meget den har kørt.
Med til historien høre også, at Ur-M3’eren blev meldt stjålet ‘tidligt i livet’, som det fremgår af annoncen. Bilen blev dog fundet igen, og i 1992 var den atter på vejene helt legalt.
Af bilens carfax-historik fremgår det desuden, at den i 2003 var involveret i et uheld, der skadede den venstre side af fronten.
Sælger er dog ikke bleg for at lægge dokumentationen for om/opbygningen frem. Og det ser da også rimelig ‘prof’ ud.
Kan man leve med en lidt sketchy historie, er det sikkert en virkelig hidsig sag.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se mere til Bimmeren