Der laves kun seks eksemplarer. Som du for det første skal være racerkører for at købe.
I 2020 løftede Toyota sløret for racerbilen GR Supra GT4. Japanerne nåede at sælge 50 eksemplarer inden udgangen af 2021, og nu fortsætter produktionen. Dog i et meget begrænset omfang. GR Supra GT4 50 Edition skal bare bygges i seks eksemplarer, og Toyota vil have 175.000 euro svarende til 1,3 millioner danske kroner pr. bil.
Hver bil bliver malet rød med diverse guld-stafferinger. Hvilket minder lidt om det klassiske Alan Man Racing-look. Når det så er sagt, er GT4’eren absolut ikke en bil, du vil have nogen fornøjelse af på offentlig vej.
Selv hvis bilen kan indregistreres, vil den være så nyrerystende hård en fornøjelse, at ville være dumt overhovedet at gøre forsøget. Bilen er sat op til racerbaner – og kun det. Hvilket afspejler sig i kabinen. Ikke bare er den fyldt med kulfiber. Passagersædet er ekstraudstyr.
Passagersædet er standard, men…
Eller det vil sige, det er standard. Men du kan bede Toyota levere bilen uden. De tager ikke noget for at fjerne det. Som vi ellers har set talrige eksempler på efterhånden, selvom det lyder helt åndssvagt.
Noget andet er, at GT4 faktisk ligner en almindelig GR Supra. Altså hvis man ser den forfra og ignorerer den gigantiske hækvinge og buret som kan skimtes gennem forruden.
Ydelsesmæssigt er der også lavet lidt om, hvis vi nu skal sige det pænt. I hvert fald i forhold til den Supra med tre-liters BMW-rækkesekser du kan købe i Danmark. Helt præcist yder motoren 100 hestekræfter mere end de 340 hk, standardbilen sparker i asfalten. Gearkassen er stadig automatisk, og den trækker stadig på de bagerste hjul.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen