Hvis det er svært at finde dele til en Nissan Skyline GT-R, så er det noget nær umuligt, når den hedder R32 HKS Zero-R
I 1991 ville japanske HKS bygge Skyline R32 GT-R vildere, end Nissan kunne gøre det. Lige som RUF gør det for Porsche, AMG for Mercedes og hvad vi nu ellers har.
Men da produktionen begyndte i 1994, stak udgifterne så hurtig af, at HKS kun fik bygget fire biler i alt. Ja, okay. Faktisk blev det til ti styk. Men de seks af bilerne gik til i crashtest og homologeringsregler undervejs. Hver bil endte med at koste HKS 116.400 dollars.
LÆS OGSÅ: Nyd lyden – Nissan Patrol med hidsig RB25-kværn
Af de fire eksisterende biler er de tre af dem stadig på japansk asfalt den dag i dag. Men HKS lod én bil forlade Japan. Den købte sultanen af Brunei til sin ernorme bilsamling, der i 2017 talte mere end 5.000 biler.
Den hvide Skyline ejer sultanen ikke mere, men bilen triller stadig rundt i det stenrige land. Den nuværende ejer har måttet skifte den oprindelige RB26-motor ud med en nyere fra en R34 GT-R, da den første simpelthen opgav livet. Motoren er til gengæld god for 600 hestekræfter.
R32 HKS Zero-R kan kendes på sit meget lidt kønne bodykit, og at den har en brændselscelle i stedet for bagsæder. Om vi så nogensinde ser en Zero-R på andet end denne video. Ja, det er stærkt tvivlsomt.