Er man til hestekræfter, er denne Opel Omega fra 1990 fyldt med alle de ‘rigtige’ stumper.
En 2JZ-motor går man aldrig helt galt af. Heller ikke i en mørkebrun Opel Omega 3000 tilsyneladende.
Ombygningen her er lavet i Finland. Og det er ikke småting, der er sket med den gamle tysker.
Det afslører et hurtigt kig på spec-listen, som Boosted-redaktionen har fundet på bilernes mekka – mobile.de.
2JZ-motoren er nemlig ikke helt normal. Den er for det første boret op fra 3 til 3,3 liter, udstyret med større benzindyser, en gigantisk turbo og sekstrins manuel gearkasse fra en BMW 335i.
LÆS OGSÅ: Her forfalder forladt Saab-forhandler – kun tyve har rørt ved bilerne de sidste 12 år
Kerscher-fælgene er 10×18 foran. Mens der er plads til 11,5×18 på den bagerste aksel. Men der er næppe gummi nok i denne verden. I hvert fald ikke noget der kan holde 944 Nm fra at spise en håndfuld dæk pr. sæson.
Vi tør slet ikke tænke på dæk-regningen, hvis den bruges hele året rundt. Hele herligheden koster da også lidt at vriste fra den nuværende ejer. 44.900 euro svarer til 334.500 danske kr.