Annonce:

Desperat kinamærke sætter prisen 200.000 kroner ned

Herhjemme er Seres udeblevet. Men i Norge kører det heller ikke ligefrem. Så nu forsøger importøren at skubbe til salget ved at skære prisen med 200.000 kroner ned.

Seres skulle have været i Danmark allerede i 2024. Men indtil videre er det kinesiske mærke blevet væk. Måske fordi det går dårligt i Norge.

Her forsøger importøren sig lige nu kun med én bil. Nemlig den store SUV, Seres 5. Det har dog været så lidt af en succes, at mærket nu skærer 200.000 norske kroner af prisen.

Nedslaget, der svarer til 128.000 danske kroner, kommer efter et år, hvor der kun blev indregistreret 299 nye Seres i hele Norge.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Det skriver branchemediet Bilnytt.

Ifølge mediet leder Seres nu efter flere nye forhandlere i landet. Bl.a. fordi kineserne gerne vil åbne en såkaldt “flagship store” i hovedstaden Oslo.

Samme idé som General Motors tilsyneladende droppede sidste år i selvsamme by. Det amerikanske bilmærke har pønset på et europæisk comeback i årevis.

Det skulle have været med Cadillac som spydspids i en satsning på rene elbiler.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Men lige nu er Cadillacs elbiler, foruden dem i Nordamerika, kun til salg i få europæiske lande. Herunder Tyskland og Frankrig.

Tilbage i Norge skal man ifølge Bilnytt ikke kigge længere end til brugtmarkedet for at finde ud af, at Seres har det svært.

Der er 61 brugte biler fra mærket til salg i hele landet. De fleste af dem er endda importørens egne demobiler.


Kun i ét tilfælde er der tale om en bil, der kører rundt på en privat leasingkontrakt. Den skal man betale 25.000 kroner i førstegangsydelse for at overtage.

Og derefter 3.200 danske kroner for at køre rundt i hver måned de næste 30 måneder.

Seres er langt fra det eneste mærke, der kæmper for at få fat i de europæiske kunders penge. Det samme gør det statsejede kinesiske bilfirma Changan.

Så sent som i oktober sidste år inviterede mærket til en europæisk lancering i Milano.

Den invitation faldt dog til jorden bare et par dage efter.

Annonce:

Kort efter lød det, at ‘Changan på grund af europæisk straftold’ udskyder sin lancering i Europa.

Tak fordi du læste med.
Læs flere artikler efter annoncerne:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Populære

Annonce:

Få vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Flere populære artikler

Læs også