Annonce:

Dette koster ifølge Tesla 6.700 kroner at reparere

Tesla i Norge vil have hele 6.700 kroner for at reparere en træt syning i et sæde på en fire år gammel Model 3. Pas på, lyder sadelmageres advarsel.

Annonce:

I Norge sidder en Tesla Model 3-ejer formentlig og grubler noget gevaldigt over et prisoverslag fra Tesla. For bilmærket nægter at dække en syning, der er gået op, under garantien.

I stedet vil Tesla tage sig betalt for at udskifte hele sædebetrækket med et nyt og kalder det en reparation. Vel at mærke en reparation til 6.700 norske kroner.

Det skriver Motor.no.

Beløbet, der svarer til 4.260 danske kroner, vil Tesla have, fordi bilmærket i det hele taget nægter at anerkende en træt syning i et sæde som en skade. Det er, siger Tesla i Norge, noget man skal forvente i en fire år gammel bil.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

– På en bil, der har været i brug i fire år, er det ikke usædvanligt, at der opstår løse syninger, lyder det fra Tesla i Norge.

LÆS OGSÅ: Her kan danske bilister ikke få fartbøder længere

Det norske datterselskab mener ikke, at der er en svaghed i sædet, eller at den løse søm forringer bilens funktioner eller sikkerhed. Derfor er prisen som den er.

Det er en norsk møbelpolstrer dog ikke enig i. Faktisk, siger møbelmanden, tyder den trætte søm på, at Tesla ikke har ført undertråden i sædebetrækket stramt nok, da bilen blev bygget på fabrikken.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

– Det er et stort arbejde at afmontere sædet. Syarbejdet tager kun fem minutter, mens det tager ca. 3,5 til 4 timer at tage sædet ud og sædebetræk af og på, siger han til Motor.no.

En anden møbelpolstrer mener dog, at hun vil kunne rette sømmen uden at have sædet ude af bilen eller for den sags skyld betrækket af. Det skal koste 700 norske kroner.

I det norske Forbrugerklagenævn, hvor sagen er endt, stiller man sig på Tesla-ejerens side. På baggrund af bl.a. udsagn fra møbelpolstrer er det besluttet, at Tesla skal hoste op med 4.000 norske kroner svarende til 2.500 danske kroner – så Model 3-ejeren kan få en møbelpolstrer til at udbedre ‘skaden’.

Det er i øvrigt ikke første gang, at uenigheder mellem Tesla-ejere og bilmærket er endt med en ekstern afgørelse. Herhjemme er Tesla eksempelvis den eneste bilimportør på en meget udskældt liste.

Annonce:

Bilmærker, importører, forhandlere og værksteder havner i det såkaldte ‘udhængsskab’, når de nægter at efterkomme ‘Ankenævn for bilers’ afgørelser. Her er Tesla den eneste importør på listen.

Boosted har også fortalt, hvordan Tesla har nægtet at reparere en rusten bagklap. Det selvom bagklappen rustede, efter Tesla havde set på skaden en gang før. Læs mere om det her.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også