Annonce:

Direktør gjorde Dodge Charger til en elbil og gik på pension

Noget af det sidste, Tim Kuniskis gjorde som direktør for Dodge, var at lægge V8-modellerne Challenger og Charger i graven.

Annonce:

Timothy “Tim” Kuniskis har 11 dage tilbage af arbejdslivet. Lørdag 1. juni 2024 går den manden, der har været i Stellantis-koncernens forskellige konstallationer, på pension efter 30 år.

Det skriver Stellantis i en pressemeddelelse.

En af de sidste ting Tim Kuniskis fik igennem var aflivningen af Dodge topmodellerne Charger og Challenger med V8-motoren.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Challenger kommer ikke igen som topmodel. Men det gør Charger som elbil. Faktisk går Tim Kuniskis på pension ganske kort før, Dodge leverer de første eksemplarer af elbilen Challenger Daytona.

LÆS OGSÅ: Over 10.000 elbiler skal have skiftet hele batteripakken

Stellantis har allerede fundet Kuniskis. Det er sket internt, og når maj bliver til juni skal Chryslers administerende direktør Christine Feuell også styre hele Dodge-forretningen.


Den karriere, der nu slutter, begyndte hos Chrysler i 1993. Her begyndte Kuniskis i Chryslers reservedelsafdeling, før han i 2003 blev chef for mærkets forhandler i 2003, overtog marketingdirektør-rollen i 2009 og blev chef for Fiat på den nordamerikanske marked i 2011.

Tim Kuniskis er godt nok manden bag Challenger og Chargerens død – altså som vi kender modellerne – men han er også manden bag verdens måske fedeste job-opslag. Læs mere om det her.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også